четвер

Дидактичні принципи ефективності проектної діяльності та критеріальні вимоги до педагогічного проектування



Реалізація проектної технології має організовуватися з дотриманням таких дидактичних принципів, як:

  1. принцип взаємозв’язку навчання, виховання і розвитку: формування інтелектуальної, емоційно-вольової, діяльнісної сфери особистості; залучення до різних видів навчально-пізнавальної діяльності з метою цілеспрямованого розвитку загальних і спеціальних здібностей, пізнавальних інтересів та потреб у саморозвитку та самовдосконаленні;
  2. принцип гуманізації: утвердження особистості учня як найвищої соціальної цінності, найповніше розкриття його здібностей, нахилів, уподобань; задоволення особистісних освітніх потреб;
  3. принцип науковості: формування наукового світогляду учнів відповідно до сучасного рівня розвитку науки;
  4. принцип оптимізації: вибір та реалізація найкращого способу організації навчально-пізнавальної діяльності учнів для здобуття максимально можливих результатів;
  5. принцип мотивації навчально-пізнавальної діяльності учнів: створення умов, за яких учень займає активну особистісну позицію і найбільш повно розкриває свої потенціальні можливості;
  6. принцип активності, свідомості та самостійності учнів: спонукання учнів до цілеспрямованої самостійної навчально-пізнавальної активності, самоконтролю та самоаналізу.

     Критеріальні вимоги до педагогічного проектування
  1. наявність освітньої проблеми, складність та актуальність якої відповідає навчальним запитам, життєвим потребам, інтересам та віковим особливостям учасників проекту;
  2. практична, теоретична, пізнавальна значущість прогнозованих результатів;
  3. дослідницький характер пошуку шляхів розв'язання проблеми;
  4. забезпечення оволодінням учнями новими знаннями, навичками, вміннями;
  5. структурування діяльності відповідно до класичних стадій проектування;
  6. створення умов для виявлення і розв'язання психолого-педагогічної проблеми;
  7. самодіяльний характер творчої активності, варіативність реалізації відповідно до потреб учнів;
  8. використання активних та інтерактивних форм і методів;
  9. «продуктивність» проекту, його практична спрямованість;
  10. педагогічна цінність діяльності. 

Немає коментарів :

Дописати коментар