Реалізація проектної технології має організовуватися з дотриманням таких
дидактичних принципів, як:
- принцип взаємозв’язку навчання, виховання і розвитку: формування інтелектуальної, емоційно-вольової, діяльнісної сфери особистості; залучення до різних видів навчально-пізнавальної діяльності з метою цілеспрямованого розвитку загальних і спеціальних здібностей, пізнавальних інтересів та потреб у саморозвитку та самовдосконаленні;
- принцип гуманізації: утвердження особистості учня як найвищої соціальної цінності, найповніше розкриття його здібностей, нахилів, уподобань; задоволення особистісних освітніх потреб;
- принцип науковості: формування наукового світогляду учнів відповідно до сучасного рівня розвитку науки;
- принцип оптимізації: вибір та реалізація найкращого способу організації навчально-пізнавальної діяльності учнів для здобуття максимально можливих результатів;
- принцип мотивації навчально-пізнавальної діяльності учнів: створення умов, за яких учень займає активну особистісну позицію і найбільш повно розкриває свої потенціальні можливості;
- принцип активності, свідомості та самостійності учнів: спонукання учнів до цілеспрямованої самостійної навчально-пізнавальної активності, самоконтролю та самоаналізу.
Критеріальні вимоги до педагогічного проектування
- наявність освітньої проблеми, складність та актуальність якої відповідає навчальним запитам, життєвим потребам, інтересам та віковим особливостям учасників проекту;
- практична, теоретична, пізнавальна значущість прогнозованих результатів;
- дослідницький характер пошуку шляхів розв'язання проблеми;
- забезпечення оволодінням учнями новими знаннями, навичками, вміннями;
- структурування діяльності відповідно до класичних стадій проектування;
- створення умов для виявлення і розв'язання психолого-педагогічної проблеми;
- самодіяльний характер творчої активності, варіативність реалізації відповідно до потреб учнів;
- використання активних та інтерактивних форм і методів;
- «продуктивність» проекту, його практична спрямованість;
- педагогічна цінність діяльності.
Немає коментарів :
Дописати коментар