Lesson 64. Listening Comprehension Test
5 We went to the _____ gallery to see
those Picasso paintings.
English 7 Oksana Karpiuk 2014
English 7 Alla Nesvit 2015
English 7 Kalinina, Samoylyukevych 2015
English 7 Pahomova, Bondar 2015
English 7 Morska, Kuchma 2015
Контрольна робота з аудіювання дає змогу перевірити вміння
учнів сприймати текст на слух, виконувати завдання у тестовій формі,
встановлювати відповідність, уміння давати відповіді на запитання за змістом
прослуханого тексту.
Зворотній
зв'язок:
Прослухайте аудіо
запис
_______________________________________________________________________________________
Lesson 63. Reading Comprehension Test
Підсумкова контрольна
робота з читання спрямована на перевірку рівня сформованості в учнів умінь і навичок з
читання. Оцінюється рівень розуміння матеріалу, який читається, вміння
узагальнювати зміст прочитаного, виокремлювати ключові слова та визначати за
контекстом значення незнайомих слів.
_______________________________________________________________________________________
Lesson 62. Writing Comprehension Test
Підсумкова контрольна
робота з письма (ввикористання мови) дає змогу визначити рівень володіння
лексичними, граматичними, семантичними та прагматичними знаннями відповідно до вимог, визначених чинною
програмою.
_______________________________________________________________________________________
Lesson 61. Leisure Time (Review)
Практика:
1. Complete
the sentences (Ex.1, p. 172). (by Oksana Karpiuk's textbook)
1 We went on a _____ tour.
2 She _____ a lot of photos of some _____
old French villages.
3 You _____ go and look _____ the
museums — they’re very interesting.
4 I _____ lost because I didn’t have
a _____ .
6 We _____ on a tour of the centre
and the _____was interesting and funny.
_______________________________________________________________________________________
Lesson 60. Making Postcards
A postcard or post card is a
rectangular piece of thick paper or thin cardboard intended for writing and
mailing without an envelope. Non-rectangular shapes may also be used. There are
novelty exceptions, such as wooden postcards, copper postcards sold in the
Copper Country of the U.S. state of Michigan, and coconut "postcards"
from tropical islands. Sending postcards to friends, family,
or loved ones during travel can be a great way to show your affection, as well
as giving people an idea of where you are.
_______________________________________________________________________________________
Lesson 59. Famous Bridges. Sights of New York.
Лексика уроку:
an observation - [ˌɔbzə:ˈveɪʃən] – (обзьовейшен) - спостереження
to afford - [əˈfɔ:d] – (ефод) - спромогтися
to observe - [əbˈzə:v] – (ебзьов) – спостерігати
fashionable - [ˈfæʃnəbl] – (фешнебл) - модний
impressive - [ɪmˈpresɪv] – (імпресів) - вражаючий
magnificent - [mæɡˈnɪfɪsnt] – (мегніфіснт) – неймовірний
_______________________________________________________________________________________
Lesson 58. Past Simple, Continuous, Perfect Tenses
Граматика уроку (повторення):
Past Simple описує минулі
події що відбулися лише раз, або були регулярними.
Past Continuous висвітлює
минулі події, які зайняли певний проміжок часу, або якщо паралельно відбулась
ще якась подія.
Past Perfect описує
результат у минулому, який ми отримали раніше, ніж сталося щось ще.
_______________________________________________________________________________________
Практика:
1. Listen and answer the questions. Use the words: Brisbane, Brisbane Forest Park, Sea World, Night Wildlife Tour, Sydney Opera House, Ayers Rock, Great Barrier Reef (впр. 1b, ст.162).
1. Who’s writing a letter?
2. Where did they go shopping yesterday?
3. What can you visit in Sydney?
4. What is in the middle of Australia?
_______________________________________________________________________________________
Lesson 55-56. Attractions of London and Kyiv.
Лексика уроку:
_______________________________________________________________________________________
Lesson 54. Go Sightseeing
Лексика уроку:
guide book - [ɡaɪd buk] – (гайд бук) - путівник
be typical - [bi: ʹtıpık(ə)l] – (бі тіпікл) – бути типовим
go sightseeing - [ɡəu ˈsaɪtˌsi:ɪŋ] – (гоу сайтсіін) – оглядати визначні місця
art gallery - [ɑ:t ˈɡælərɪ] – (ат гелері) – картинна галерея
visit museum - [ˈvɪzɪt mju:ˈzɪəm] – (візіт м'юзіем) – відвідувати музей
_______________________________________________________________________________________
Lesson 53. Film Review.
Здесь можно посмотреть и скачать
электронную версию учебников в формате PDF:Lesson 55-56. Attractions of London and Kyiv.
Лексика уроку:
landmark - [ˈlændmɑ:k] – (лендмак) – архітектурна пам'ятка
architect - [ˈɑ:kɪtekt] – (акітект) - архітектор
dome - [dəʊm] – (доум) - купол
heating - [ˈhi:tɪŋ] – (хітін) - опалення
skyscraper - [ˈskaɪˌskreɪpə] – (скайскрейпе) - хмарочос
collapse - [kəˈlæps] – (келепс) - руйнування
_______________________________________________________________________________________
Lesson 54. Go Sightseeing
Лексика уроку:
guide book - [ɡaɪd buk] – (гайд бук) - путівник
be typical - [bi: ʹtıpık(ə)l] – (бі тіпікл) – бути типовим
go sightseeing - [ɡəu ˈsaɪtˌsi:ɪŋ] – (гоу сайтсіін) – оглядати визначні місця
art gallery - [ɑ:t ˈɡælərɪ] – (ат гелері) – картинна галерея
visit museum - [ˈvɪzɪt mju:ˈzɪəm] – (візіт м'юзіем) – відвідувати музей
_______________________________________________________________________________________
Lesson 53. Film Review.
The film review is a popular way for critics to assess a film’s overall quality and determine whether or not they think the film is worth recommending. Film reviews differ from scholarly film articles in that they encompass personal and reactions to and evaluations of a film, as well as objective analyses of the film’s formal techniques and thematic content.
_______________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________
English 7 Alla Nesvit 2015
English 7 Kalinina, Samoylyukevych 2015
English 7 Pahomova, Bondar 2015
Немає коментарів :
Дописати коментар