Учитель предлагает ученикам найти в предложениях спрятанные
слова (названия животных, например). Тематика слов зависит от темы урока. Это упражнение
лучше использовать для закрепления или актуализации лексических единиц темы. Ученики
с высоким уровнем владения языком могут дать
описание найденных понятий.
Hidden
animals.
The names of well-known animals are hidden in the sentences. Try to find
them. There can be several of them in one
sentence.
For example: I’ll go at once to Ramsgate.
Goat – an animal similar to a sheep but with longer legs and a thinner coat
(козел). Ram – a male sheep (баран).
(Примечание. Ramsgate (Рамсгит) - радушный
курортный город-порт , являющийся частью острова Танет, находится в восточной части графства
Кент, Великобритания.)
1. They came late
and missed half the show.
2. Please take this box
to Jack Alison.
3. As soon as Beth or
Sep return we’ll go for a walk.
4. He was the best mimic at the show.
5. We saw him collecting nuts under the tree.
6. Everyone should do good.
7. Well, I only asked.
8. Here is the picture of Oxford.
9. He stood up and asked a question.
10. I must go at once.
11. Give him a penny, will you?
12. Pam and Joseph are his grandchildren.
13. Be artless and everybody will like you.
14. Throw away all ambition and do what you are told to
Немає коментарів :
Дописати коментар